Rektor
Rektor
prof. dr hab. inż. Andrzej SZARATA
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 111
Tel.: 12 628 22 01
E-mail: Rektor@multi-test.pk.edu.pl
Prorektorzy
Prorektor ds. nauki
prof. dr hab. inż. Dariusz Bogdał‚
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 105
Tel.: 12 628 22 04
E-mail: pn@multi-test.pk.edu.pl
Prorektor ds. studenckich
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 115
Tel.: 12 628 22 10
E-mail: ps@multi-test.pk.edu.pl
Prorektor ds. ogólnych
dr hab. inż. arch. Tomasz Kapecki, prof. PK
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 115
Tel.: 12 628 22 03
E-mail: po@multi-test.pk.edu.pl
Prorektor ds. kształcenia i współpracy z zagranicą
dr hab. inż. Jerzy Zając, prof. PK
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 103
Tel.: 12 628 20 57
E-mail: pe@multi-test.pk.edu.pl
Pełnomocnik ds. kształcenia
Pełnomocnik ds. kształcenia
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
Tel.: 12 628 20 57
E-mail: pek@pl.edu.pl
Kanclerz
Kanclerz
mgr inż. Agnieszka Kostecka-Stec
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 135 (Sekretariat)
Tel.: 12 628 22 05, 12 628 30 03
E-mail: kanclerz@multi-test.pk.edu.pl
Kwestor
Kwestor
mgr Małgorzata Kurowska
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny,
(W-1), pok. 133
Tel.: 12 628 22 07
E-mail: kwestor@multi-test.pk.edu.pl
Rada Uczelni
Członkowie Rady spoza społeczności PK
Członkowie Rady spośród społeczności PK
Rektor
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 111
Tel.: 12 628 22 01
E-mail: Rektor@multi-test.pk.edu.pl
prof. dr hab. inż. Andrzej SZARATA
Rektor kieruje działalnością Politechniki Krakowskiej i reprezentuje uczelnię na zewnątrz, jest przełożonym wszystkich pracowników i studentów Politechniki Krakowskiej.
Prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Szarata urodził się w 1975 r. w Krynicy-Zdroju. Jest absolwentem wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej w Gliwicach, kierunku budowa dróg i autostrad (znalazł się gronie 5 % najlepszych absolwentów). Z Politechniką Krakowską związany jest od 1999 roku, kiedy rozpoczął pracę na stanowisku asystenta naukowo-dydaktycznego w Instytucie Inżynierii Drogowej i Kolejowej.
W 2006 r. obronił na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej pracę doktorską. W latach 2013-2016 pełnił funkcję zastępcy dyrektora ds. badań naukowych i współpracy z przemysłem w Instytucie Inżynierii Drogowej i Kolejowej PK. Tytuł profesora uzyskał 28 września 2020 r. Pełnił funkcję dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej w kadencjach 2016-2020 oraz 2020-2023.
>Opublikował – jako autor i współautor – ponad 90 artykułów naukowych. Jest autorem 2 monografii, współautorem 4 (w tym 2 w języku angielskim), zorganizował ponad 20 branżowych konferencji naukowo-technicznych, był kierownikiem 10 projektów badawczych zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, realizowanych na Politechnice Krakowskiej (m.in.: Civitas Caravel, MAX, Shape-It, TraCit, Posmetrans, GSP, Capital). Opracowywał modele transportowe wielu polskich miast, m.in.: Wrocławia, Poznania, Gdańska, Rzeszowa, Warszawy, Krakowa, Kielc, również modele transportowe dla województwa mazowieckiego i małopolskiego. Jest także współautorem modelu transportowego Salonik (Grecja)
Prof. Andrzej Szarata jest członkiem wielu prestiżowych gremiów naukowych i doradczych, m.in. Rady ds. Szkolnictwa Wyższego, Nauki i Innowacji przy Prezydencie RP, Komitetu Transportu PAN, Komisji Budownictwa Oddziału PAN w Krakowie, Zespołu Zadaniowego ds. Wielkoskalowych Projektów Rozwojowych przy Komitecie Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Komisji Nauk Technicznych PAU, Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa, Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. Pełni funkcję przewodniczącego Rady Naukowej Euroregionu Karpackiego oraz Przewodniczącego Komitetu Nauki Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP. Ponadto jest członkiem Rad Naukowych: Instytutu Kolejnictwa, Instytutu Techniki Budowlanej, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Metra Warszawskiego, Związku Podhalan, Galicyjskiej Izby Budownictwa i Polskiego Klubu Ekologicznego. Jest członkiem Rady Programowej Stowarzyszenia ITS Polska, a od 2020 r. przewodniczącym Rady Programowej ds. Rozwoju Systemu Transportowego Miasta Krakowa, działającej przy prezydencie miasta.
Prorektor ds. nauki
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 105
Tel.: 12 628 22 04
E-mail: pn@multi-test.pk.edu.pl
prof. dr hab. inż. Dariusz Bogdał
Zakres kompetencji prorektora ds. nauki:
– koordynacja badań naukowych;
– rozwój kadr;
– współpraca z podmiotami gospodarczymi, w szczególności w zakresie realizacji prac badawczych i wdrażania badań naukowych;
– współpraca z innymi uczelniami w zakresie wspólnych przedsięwzięć badawczych;
– transfer wiedzy i technologii, komercjalizacja wyników badań oraz wykonywanie ekspertyz;
– nadzór nad spółką INTECH PK;
– ochrona własności intelektualnej pracowników uczelni;
– wspieranie przedsiębiorczości akademickiej;
– nadzór nad realizacją krajowych i międzynarodowych projektów badawczych;
– konferencje naukowe: krajowe i zagraniczne;
– przeprowadzanie procedur związanych z nadawaniem godności honorowych PK.
Prorektor ds. studenckich
Adres: ul. Warszawska 24
31-155 Kraków
budynek główny
(W-1), pok. 115
Tel.: 12 628 22 10
E-mail: ps@multi-test.pk.edu.pl
dr inż. Marek Bauer
Zakres kompetencji prorektora ds. studenckich:
– sprawy związane ze stypendiami i innymi świadczeniami dla studentów i doktorantów;
– opłaty za studia i inne usługi edukacyjne;
– kredyty i pożyczki studenckie;
– sprawy dyscyplinarne studentów i doktorantów;
– sprawy studentów i doktorantów z niepełnosprawnością;
– współpraca z samorządem studentów, samorządem doktorantów
– nadzór nad organizacjami studenckimi i organizacjami doktorantów, w tym kołami naukowymi;
– działalność sportowa i kulturalna studentów;
– nadzór nad realizacją krajowych i międzynarodowych projektów studenckich
– współpraca z Osiedlem Studenckim PK oraz koordynacja spraw studenckich na Osiedlu Studenckim PK;
– rozpatrywanie wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy i podejmowanie decyzji dotyczących toku studiów.